Medewerker Personeel- en Salarisadministratie (PSA)

20 tot 24 uur (32 uur ook mogelijk)
Sneek

Iedereen heeft recht op passend werk. Daar staan én gaan we voor bij JOOOP! Om dit ook op de achtergrond goed te laten verlopen, zijn wij op zoek naar een ondernemende Medewerker Personeel- en Salarisadministratie. Jij zorgt ervoor dat alle zaken aan de achterkant goed geregeld zijn en met jouw kennis en ervaring in de flexbranche regel jij de hele loonadministratie. Eén ding is in ieder geval zeker; bij ons kun je jezelf zijn, ondernemen, groeien, het verschil en plezier maken!

Over JOOOP:
JOOOP begeleidt door middel van jobcoaching mensen in een kwetsbare positie naar passend werk. Dit uit zich op verschillende manieren, afhankelijk van de situatie van de kandidaat. Zo kan de kandidaat starten in een participatiebaan, een door JOOOP ontwikkeld werk- en leertraject volgen in de logistiek, GWW en Horeca/facilitair of eerst starten bij VONK! om zijn of haar vaardigheden en competenties verder te ontwikkelen. Bij alles verzorgt JOOOP het projectmanagement en ontzorgt zo alle betrokken partijen. JOOOP is hierbij het smeermiddel tussen de drie o’s (Onderwijs, Overheid, Ondernemen) door de rol van projectcoördinator aan te nemen. 

Dit ga jij doen:
In deze interessante en diverse functie wordt jouw kennis flink op de proef gesteld. Dagelijks houd jij je bezig met de administratieve werkzaamheden. Je maakt de contracten, draait rapportages en voert correcties uit. Kortom je beheert de gehele personeelsadministratie.

Naast de administratieve rol die je draagt in deze functie (ongeveer 80% van je tijd), heb je ca. 20% van de tijd een adviserende rol. Jij adviseert de flexkrachten van JOOOP bij uiteenlopende kwesties. Vragen met betrekking tot wet- en regelgeving, cao’s, inlenersbeloningen, ADV en ziekte komen regelmatig voorbij. En omdat je met stakeholders uit verschillende branches te maken hebt, is het antwoord op de vraag bijna altijd anders.

Hieronder staan jouw taken nogmaals kort omschreven:

  • Het maken en beheren van contracten.
  • Het wekelijks verwerken van de uren.
  • Aan- en afmelden pensioenfondsen, UWV en ziektemeldingen.
  • Aanvragen van loonkostensubsidies.
  • Vragen beantwoorden van de flexkrachten.
  • Contacten met instanties als schuldhulpverleningen en gemeentes.
  • Ondersteunen in certificeringstrajecten en controles daarvan.
  • Adviseren van klanten op het gebied van wet- en regelgeving, cao’s, inlenerbeloningen etc.
  • Maken van correcties.
  • Administratieve taken op het gebied van onder andere dossiervorming, debiteurenbeheer en facturatie. 
  • Ondersteuning van de financieel controller met de boekhoudkundige werkzaamheden.


Wat breng je mee?
Heb jij minimaal 4 jaar werkervaring, waarvan met voorkeur 2 jaar in de flexbranche en draag je een warm hart voor onze doelgroep? Mooi, dan zijn we al een heel eind! Verder vragen wij van jou:

  • Een afgeronde hbo-opleiding:
  • Loontechnische kennis;
  • Een zelfstandige werkhouding;
  • Boekhoudkundige kennis & inzicht;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Goede communicatieve- en sociale vaardigheden;
  • Cijfermatig inzicht;
  • Een proactieve, nauwkeurige en klantgerichte houding;
  • Goede plannings- en organisatievaardigheden;
  • Een afgeronde basiscursus Uitzendmedewerker en cursussen uitzendcao’s zijn een plus.

 Aanbod:
Een leuke, afwisselende en zelfstandige baan. Ons enthousiaste team bestaat uit 4 oprichters (Janet, Niels, Helle & Idserd) met ieder zijn eigen expertise, 3 jobcoaches en een klantconsulent werk. Niels en Janet hebben voornamelijk contact met de verschillende bedrijven & samenwerkingspartners, de jobcoaches begeleiden de kandidaten en Helle & Idserd zijn het aanspreekpunt voor de backoffice, algemene zaken, projectmanagement en subsidies.

Als Medewerker Personeel- en Salarisadministratie krijg je alle ruimte, mogelijkheden en vrijheid om de functie in te richten en jezelf verder te ontwikkelen. Een prima salaris tussen de € 2600,- en €3000,- bruto per maand op fulltime basis, afhankelijk van je ervaring. Een jaarcontract met de intentie tot verlengen. Je contracturen zijn bespreekbaar en liggen tussen de 20 en 32 uur. Reiskosten worden vergoed en je krijgt een werkplek met gezellige collega’s.

Heb je interesse en wil je solliciteren? Leuk! Dit kan naar helle@jooopwerkt.nl of bel naar 06 86805737